Stavebních firem je celá řada a rozsah jejich činností je velmi pestrý. Některé se zabývají rekonstrukcemi bytových domů, jiné se specializují na sádrokartonářské práce a jiné firmy se orientují na výstavbu silnic a dálnic nebo na vodní stavby. Stavební firmy se v současné době opírají i o Internet, právě tam totiž lidé vyhledávají informace a objednávají různé zakázky. Na webových stránkách lze lidem nabídnout mnoho typů služeb a lze je tu důkladně popsat a zdokumentovat například fotografiemi, takže se zákazníci mohou snáze rozhodnout, kterou společnost si vybrat a které také důvěřovat.
Prezentace stavebních společností na Internetu se také opírá o fenomén zvaný SEO. To je potřebné ke komunikaci s webovými vyhledávači, a jestliže provedete SEO (optimalizaci) test a vyhodnotíte jím potřebné prvky, můžete zajistit, aby vás vyhledávače zařazovaly do popředí mezi vaší konkurenci. Jestliže oslovíte odborníky na SEO optimalizaci pro Google, budete mít větší šanci na posun do popředí. Čím více jste vpředu, tím více jste na očích a je větší šance, že si vás lidé vyberou. Ono prohledávat desítky odkazů a vyhodnocovat mezi nimi ty, co připadají v úvahu, je velmi pracné a časově náročné, a je spíše pravděpodobné, že si lidé vyberou zdroj, který se nachází někde vpředu.
SEO dnes využívá mnoho firem, například v oblasti prodeje zboží a různých služeb. Pro mnoho subjektů je zásadní udržet se vpředu a být na očích lidem po celou dobu nebo alespoň co nejdéle v době, kdy podnikají. SEO se dnes stalo strategickým nástrojem, protože pokud neznáte zpaměti (nebo nemáte od někoho zapsanou) webovou adresu, je vyhledávač jediný způsob, jak někoho na Internetu objevit podle klíčových slov, tedy například pokud někdo poptává zateplení fasády na bytový dům, zadá do vyhledávače „stavební firma zateplení fasády Kladno“.