V dnešní době má každá firma své vlastní internetové stránky. Ty jsou často dělány tak, aby z případných návštěvníků pokud možno udělaly nové zákazníky. Tomu také odpovídá jejich vzhled i informace, které na ní najdeme.
Jednou z věcí, které zde najdeme, jsou mimo jiné i odpovědi na často kladené dotazy https://www.lifties.cz/vase-dotazy/. Zde by se měly objevit otázky, které lidé nejčastěji pokládají, a samozřejmě také odpovědi na ně. Teoreticky by tak měly všem usnadnit práci, neboť lidé nebudou již muset psát svůj dotaz a čekat na odpověď, zatímco zaměstnanci firmy již nemusí odpovídat stále na to samé.
Je samozřejmě otázkou, do jaké míry toto funguje. Pravdou totiž je, že to není ani zdaleka tak užitečné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jen málokdo z návštěvníků totiž tuto sekci navštíví, a to i v případě, že skutečně nějaký dotaz má. Raději jej napíšou, než aby se podívali, zda již nebyl zodpovězen.
Pravdou však je, že svůj podíl na tom nese i organizace tohoto oddílu. Ten by měl být přehledný a zodpovězených dotazů by zde nemělo být příliš mnoho. Jen málokdo totiž bude ochoten třeba deset minut hledat, zda tam nenajde právě ten svůj.
Navíc je zde také fakt, že ani zde nemusí být otázky zodpovězeny plně ke spokojenosti konkrétního člověka. Každý má jinou úroveň porozumění a jiné znalosti v daném oboru. To, co jednomu jako vysvětlení stačí, může být pro druhého málo. I to je potřeba vzít v úvahu a odpovědi by tedy měly být co nejobšírnější, avšak zároveň stručné a jasné.
Vzhledem k výše uvedenému není divu, že mnoho firem od této praktiky pomalu upouští, nebo přinejmenším tuto část svého webu již neaktualizuje. Vynaložené úsilí totiž ani zdaleka neodpovídá dosaženým výsledkům. Zda tuto situaci chceme změnit, je jen na nás. Přesto je však vhodné, pokud máme nějakou otázku, do této sekce zavítat. Nikdy totiž předem nevíme, zda tam svou odpověď nenalezneme.