Jedním z největších lákadel nejrůznějších obchodníků jsou slevové akce. Jistě, můžou se zdát kontraproduktivní. Koneckonců, snížení ceny výrobku znamená, že za něj dostanete zaplaceno méně peněz, a to by celkově mělo znamenat také nižší zisk. Proč je to tedy tak široce využíváno?
Faktem je, že to dané firmě zisk zvýší. Daného produktu se totiž prodá mnohem větší množství, než v době, kdy ve slevě není. Navíc cena nikdy neklesne pod cenu pořizovací. V důsledku tak zákazníci utratí více peněz, než jindy. Jedná se tedy o trik, která má lidi přimět, aby si kupovali věci, které nepotřebují, nebo aby je koupili ve zbytečně velkém množství a utratili tak mnohem více peněz.
U obchodních řetězců je tato praktika dobře známá a zavedená, koneckonců snad každý dostává do schránky letáky s nejrůznějšími slevami, které budou v následujících dnech v tom daném obchodě. Ale co služby? Týká se to i jich?
Odpověď zní, že ano. Stačí si jen vzpomenout na reklamy cestovních kanceláří na zlevněné zájezdy. Ale co jiné obory, které využívají nikoliv běžné lidé, nýbrž obchodníci? Může například u SEO optimalizace cena klesat, nebo jen stoupá?
Pravdou je, že zde není až takový tlak na cenu. Je to proto, že zákazníci jsou obchodníci, kteří, ač samozřejmě mají omezený rozpočet a snaží se nakoupit, ať už výrobek či službu, co nejlevněji, tyto triky velmi dobře znají. Je tedy poměrně nepravděpodobné, že by na ně skočili.
Navíc je zde poměrně omezený okruh lidí. To znamená, že počet zákazníků by se až tak dramaticky nezvýšil. Výsledný efekt by tedy nebyl takový, aby to za to stálo. Nehledě na to, že rozdíl mezi náklady a tím, za kolik danou službu prodáváme, není tak vysoký jako u obchodů a zejména obchodních řetězců.
Na běžné lidi to však působí velmi dobře a je nepravděpodobné, že se na tom v blízké době něco změní. Řešením je tedy tyto slevy využívat, ale s rozumem a skutečně neutrácet víc, než je nezbytně nutné.